Markedsføringsloven § 30 – vern mot etterligning av produkt

Gjennom denne artikkelen vil gå grundig gjennom det de krav som stilles for at markedsføringsloven § 30 skal gi vern mot næringsdrivendes etterligning av produkt.

Markedsføringsloven (mfl.) § 30 er en videreføring av den tidligere markedsføringslov fra 1972 § 8 a. Bestemmelsen er sammen med reglene om god forretningsskikk i markedsføringsloven § 25 kjernen i det markedsføringsrettslige etterlikningsvernet. 

Ta kontakt med oss i dag for en uforpliktende samtale!

Ta kontakt med ossRing 22 93 38 50

Ta kontakt for en uforpliktende samtale!

Vi bistår klienter over hele landet.

Vi bistår deg i rettighetssaker

Vår rettighetsavdeling kan bistå deg og din virksomhet innen det meste som er tilknyttet immaterielle verdier. Har du en problemstillinger innen for eksempel kontrakter, varemerke, design, foretaksnavn, markedsføringsloven eller GDPR - ta kontakt med oss! 

Våre advokater